dissabte, 15 d’octubre del 2011

Aprender i créixer

El divendres 14 d'Octubre a classe de COED vam estar parlant sobre els trets característics de la llengua oral formal, concretament sobre l'exposició oral. 

La podem dividir en 3 trets: 

1. Trets contextual:
  • Caràcter no universal i aprenentatge escolar.
  • Acústica, efímera i produïda en temps real .
  • Context compartit, amb una comunicació relativament unidireccional.

2. Trets textuals:  

  • Formal i generalment monologada.
  • Informativa, planificada i de tema sovint especialitzat.
  • Repetitiva i amb una intervenció fonamental dels llenguatges no verbals.
3. Trets lingüístics 

  • Paper fonamental dels trets suprasegmentals.
  • Ocurrència d'elements díctics, interrogacions, exclamacions, interjeccions, anacoluts, el·lipsis, canvis de direcció sintàctica, etc. 
  • Correció normativa i ús de la varietat estàndard.


Desprès d'analitzar aquests continguts es pot establir una gradació. Per tant no hi ha una diferència entre els dos codis. Podem dir que l’oral i l’escrit no són contraris sinó que segueixen una línia contínua i tenen les seves semblances.

1 comentari:

  1. Hola Neus, sóc l'Aina, vas dir-me que mires el teu blog per veure el que feieu a classe. Per fi, ho he fet i em fa contenta veure que disfrutes fent-ho, m'ha agradat aquest article del nen que va sentir màgia en aprendre a llegir. Crec que el llegir és un de l'aprenentatge més especial i més favorable pels nens, però s'ha de ensenyar bé. Penso que tu ho aconseguiras! Un petó!

    ResponElimina