El divendres 14 d'Octubre a classe de COED vam estar parlant sobre els trets característics de la llengua oral formal, concretament sobre l'exposició oral.
La podem dividir en 3 trets:
1. Trets contextual:
- Caràcter no universal i aprenentatge escolar.
- Acústica, efímera i produïda en temps real .
- Context compartit, amb una comunicació relativament unidireccional.
2. Trets textuals:
- Formal i generalment monologada.
- Informativa, planificada i de tema sovint especialitzat.
- Repetitiva i amb una intervenció fonamental dels llenguatges no verbals.
- Paper fonamental dels trets suprasegmentals.
- Ocurrència d'elements díctics, interrogacions, exclamacions, interjeccions, anacoluts, el·lipsis, canvis de direcció sintàctica, etc.
- Correció normativa i ús de la varietat estàndard.
Desprès d'analitzar aquests continguts es pot establir una gradació. Per tant no hi ha una diferència entre els dos
codis. Podem dir que l’oral i l’escrit no són contraris sinó que
segueixen una línia contínua i tenen les seves semblances.
Hola Neus, sóc l'Aina, vas dir-me que mires el teu blog per veure el que feieu a classe. Per fi, ho he fet i em fa contenta veure que disfrutes fent-ho, m'ha agradat aquest article del nen que va sentir màgia en aprendre a llegir. Crec que el llegir és un de l'aprenentatge més especial i més favorable pels nens, però s'ha de ensenyar bé. Penso que tu ho aconseguiras! Un petó!
ResponElimina