dijous, 27 d’octubre del 2011

Els hemisferis

Avui a classe de GTIC hem estat comentant entre totes el primer capítol del llibre: FERRÉS, J. (1992). Vídeo y educación. Ed. Paidós. Barcelona. Un dels aspectes que vam treballar del llibre van ser els dos hemisferis. Us deixo aquí un petit esquema en forma de quadrícula perquè es pugueu observar bé les diferències:



  •  Avui en dia, ens domina l'hemisferi dret, és a dir, coneixem a través de les sensacions, emocions, reaccionem amb els estímuls dels sentits i no de la raó.
  • A les escoles s'utilitza un ensenyament basat en l'hemisferi esquerra, això vol dir, conèixer a través de la lectura, l'escriptura, etc.. 
  • L'ús de les noves tecnologies poden, a vegades, alterar la nostra forma de pensar, d'expressar-nos. Per tant, això fa que l'home modifiqui. Quan canvia el món, canviem nosaltres.Per exemple, el món en el que van viure els nostres pares és completament diferent en el que estem vivint nosaltres actualment. I passarà exactament amb les properes generacions.

Tot seguit, i per acabar, hem vist dos tipus de vídeos diferents. Un que pertany a l'hemisferi esquerre, no utilitzava el llenguatge audiovisual, i un altre que pertany a l'hemisferi dret. 


           Hemisferi esquerre - Breu història de Catalunya
  •  És aconsellable veure aquest estil de vídeo individualment, ja que, en grup és perd molta de la informació que ens aporten. I acaba resultant avorrit  pels propis alumnes. 
  • Quan es veu aquest tipus de vídeo és necessari i essencial prendre apunts de les idees i conceptes que es van dient. 
  • Apareixen imatges, que són poc importants, una veu que narra, que és molt important perquè és la que dóna tota la informació i una música monòtona, poc important. 
  •  
    Hemisferi dret - Sopar per a dos
  • Aquest estil de vídeos ens crea emocions, sensacions. Podem dir que aquest vídeos ens enganxen i volem arribar al final per saber que passa. 
  • Les imatges són la pròpia història, no cal que hi hagi veu, i la música reforça el que volen transmetre les pròpies imatges.

Edu3.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada