divendres, 4 de novembre del 2011

Comunicació Digital

Avui,a la sessió de divendres 11 de novembre de 2011, la Rosa Soler ha començat com tots els dies de COED, llegint  poesia. Però avui, ha fet una excepció i ens ha llegit dues del llibre Poesies amb suc, que ens ha recomanat de cara a un futur, per poder fer-ho amb els nostres alumnes.

A continuació, hem treballat la comunicació a partir d'una entrevista a Guillermo Orozco. Us deixo aquí el vídeo de l'entrevista i li doneu un cop d'ull. Més abaix teniu les meves reflexions:






Algunes de les reflexions que he pogut extreure són:
  • No naixem amb les tecnologies inculcades, sinó que tot és basa en un procés pedagògic. 
  • Família i escola han de treballar conjuntament a l'hora d'educar, ja que, són les dues institucions més importants. 
  • La comunicació digital és complementaria a la paraula. 
  • La tecnologia i la interactivitat només serveixen per ampliar informació que el professor està donant. 
  • Les noves generacions s'adapten més fàcilment a qualsevol canvi, perquè tenen la ment més oberta. 

Després hem estat analitzant 4 anuncis de televisió diferents. Cal dir que els anuncis de televisió són els textos argumentatius per excel·lència.


1. Galerías, tornada a l’escola (roba de nens)
-          La llum: va guanyant color
-          Veu: en off
-          Ritme: càmera lenta per accentua allò que ens transmet.
-          Música: per mostra la transició
-          Accions: trapelleries, per mostrar “bon rollo”  

2. Golf (volkswagen)
-          Associa el producte amb tenir èxit
-          Ens venen un valor
-          Llum: fosca, blanc i negre (per transmetre serietat, elegància, etc)
-          Música: clàssica
-          Ritme: constant
-          Missatge: tots necessitem una cosa en que confiar.

3. Barbie (colonia barbie aventura)
-          Anunci que fa somriure a l’espectador per convenç-se’l

4. Oh Brother (seat)
-          Juga amb els valors de la família per vendre el cotxe. 


A més a més, després d'aquesta sessió vaig posar atenció a la publicitat que fan avui dia per la televisió i podem trobar de tot tipus. Per exemple, anuncis que utilitzen la sensibilitat per fer-nos adonar de les coses que passen habitualment i que molts de nosaltres no veiem. Com seria el cas de la precaució dels accidents de trànsit.  Fixeu-vos en aquest de la DGT:







Per finalitzar aquesta entrada, vull acabar dient que les agències publicitàries posen per damunt de tot, els colors, les emocions, els principis morals de la gent per vendre el producte. És important saber llegir bé el missatge subliminar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada