dijous, 3 de novembre del 2011

Presentacions amb Power Point

Avui a classe de GTIC hem parlat sobre l'utilització dels programes de presentacions, i hem destacat per damunt de tots el programa més conegut de presentacions, el Microsoft PowerPoint.

Aquestes presentacions que s'utilitzen molt en l'educació han de servir com a eina de suport.
Els elements que formen els programes de presentacions són sis: presentació, diapositives, objectes, accions, transicions i animacions.

Les presentacions tenen una sèrie d'avantatges:

•    És una guia del que s'està dient.
•    Permet incorporar imatges il•lustratives.
•    Crear esquemes.
•    Poder inserir elements multimedials: imatge, so , video, animacions...
•    Més facilitat per prendre apunts.
•    Permet utilitzar una gran gamma de colors i formes per clarificar el contingut.

Però no tot són avantatges, també trobem que té molts desavantatges i sobretot una mala utilització:

•    Massa informació que no es llegeix amb claredat.
•    avegades l'orador es limita a llegir la pantalla.
•    Colors i formes de forma indiscriminada, cap ordre estètic ni utilitat.
•    Abús d'elements multimedials.
•    en alguns casos no es té un bon sistema de projecció.
•    Molts efectes d'animació i de transició que distreuen.
•    l'orador explica i l'oient llegeix a un ritme diferent (doble discurs).

PROPOSTES D'ÚS CREATIU I MULTIMEDIAL DEL POWERPOINT

Podriem crear una presentació amb una diapositiva central que contingués una miniatura de totes les fotos i que al clicar a sobre s'obrís una nova diapositiva amb la foto en qüestió ampliada.

Seguint aquest mateix model, també podriem crear un "sac" de sons i melodies de manera que, mitjançant enllaços entre textos escrits en una diapositiva i sons, ens permetessin tenir accés aleatori i instantani a un repertori.

També podem col·locar un llorigó i proposar als nostres alumnes que el trobin. I en clicar el llorigó descobrir si la resposta és correcte amb una efecte sonor.

I per acabar una altre opció qe vam treballar va ser la funció motivadora del vídeo a l'escola, fent rferència a les capacitats que té el llenguatge audiovisual com a transmissor d'emocions i com aquestes poden motivar grups de persones vers unes actituds concretes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada