divendres, 25 de novembre del 2011

Primer dia de recitació de poesia


Avui, divendres 25 de novembre de 2011, ha estat el primer dia de recitació de poesia a classe de COED. Abans de començar la recitació es veia el nerviosisme que tenien les meves companyes,  com jo no tinc la recitació del poema fins el tercer dia estava molt tranquil·la i amb ganes de veure com aniria aquesta sessió i com ho farien les meves companyes de classe. 

Hem començat fent uns exercicis de respiració per relaxar-nos i per millorar la vocalització.
Un d'ells consistia en agafar un bolígraf i posar-se'l a la boca, i després llegir un tros del seu poema en veu alta amb aquest. Només l'han fet els companys a qui els hi tocava recitar i ho han fet tots al mateix temps. 

A continuació, la Rosa Soler,  ha demanat algun voluntari/a que tingués una bona vocalització i avui no recités perquè pogués fer d'apuntador/a, en el cas que alguna companya es quedés en blanc i així ajudar-la. 

Tot seguit, ha començat la recitació dels poemes de la sessió d'avui. Hi ha hagut de tot, nervis, poemes molt ben recitats, altres que han sapigut controlar molt bé els nervis, altres que no tant..  però cal dir que  per ser el primer dia han deixat el nivell molt alt per la resta de la classe. Com a anècdota personal del dia, és que una de les meves companyes ha recitat el mateix poema que he triat jo, i ja és casualitat, perquè hi ha infinitat de poemes.

Un cop acabada aquesta part de la sessió, la Rosa Soler ens ha explicat que aquest exercici de recitació requereix una mica de valentia i de superació nostra, ja que, no és fàcil afrontar-se a un auditori ple de persones i posar-se a recitar.

Durant la segona part de la sessió, hem  visualitzat diferents dossiers d'aprenentatge. Penso que ens ha anat molt bé, perquè ens hem adonat de com han de ser els blogs i quins són els errors que podem cometre i així, evitar-los . En el transcurs d'aquesta presentació, la Rosa Soler ens ha donat consells de com millorar, la informació que cal escriure i quina no i també com cal posar-la. Algunes de les informacions més importants les podeu trobar en el següent llistat que us deixo:

  • El registre ha de ser formal
  • Les entrades han de ser concretes, s'ha de citar per exemple: " A la sessió del divendres 13... " 
  • S'ha d'esmentar el nom propi d'una persona, d'un centre o d'una entitat, si t'ha donat  prèviament permís. 
  • Contextualitzacions de lloc i espai .
  • S'han de tenir més de 8-9 entrades de COED.
  • Cal donar raó de tot: descriptiu, ha de quedar constància de tot el que fem.
  • S'ha de deixar constància de la feina feta fora de classe.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada